tisdag 21 september 2010

Stressen- min största fiende

September månad har varit helt crazy...jag vet inte vart dagarna tagit vägen, bara att de flugit iväg. Min lilla kille Theodor är nu 3 månader. Ett litet charmtroll som jag är så oändligt tacksam att jag får lära känna. Timmarna då han är vaken får han min fulla uppmärksamhet. Timmarna då han sover använder jag till arbete. Två företag ligger på mitt ansvar. Kanske inte en helt balanserad tillvaro för en nybliven mamma.
Märker helt klart att jag själv kommer ganska långt ner på prioriteringslistan.
Jag är märkbart överbelastad. Man brukar säga att vänster hjärnhalva är den tänkande sidan, och att den relaterar till höger kroppshalvan. Det stämmer nog. För jag har ont i höger axel, höger arm, höger hand, höger höft och höger knä...
Ett ganska tydligt tecken på obalans.
Jag skulle så gärna skriva om mina framgångar. Dela tips och strategier med er. Men just nu kan jag inte det. Jag släpar mig fram genom vardagen och inser att det här tempot inte kommer hålla i längden.
Detta var ärligt från mitt hjärta. Det kommer bättre dagar.
Kram Charlotte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar