söndag 5 september 2010

Tung i kropp och sinne...

Jag måste erkänna att jag inte lyckats bryta mig ut ur det snedsteg jag tog under semestern. Återigen har jag hamnat i detta ingenmansland där motivationen tryter och tron på mig själv är lika med noll. Det var precis i detta läge jag befann mig när jag började blogga..Fasiken !
Vad lär jag mig av detta? Först och främst att utsvävningar utanför mina uppsatta mål kan i stå mig dyrt. Jag reste från Sverige med ett mycket fungerande matflyt. Under semestern valde jag medvetet att kliva utanför den ram jag arbetat upp. Nu, väl hemma igen, har jag svårt att hitta tillbaka. Det betyder att jag bör vårda mitt matflyt i högre utsträckning. Kanske se på det som den välsignelse det faktiskt är. Ja, du kanske tycker det låter konstigt, men för mig är det en sann välsignelse att slippa vara tvångsmässig i mitt ätande. Att göra bra val utan större ansträngning och att slippa lägga krut och energi på att kontrollera vad jag äter och inte äter.
Så vägen tillbaka?
Den här veckan skall jag lita på att jag kan hitta tillbaka till matflytet. Min strategi är att äta mat som inte skapar hastiga blodsockersvängningar. Vidare, att återgå till min träningsdagbok. Att göra snälla saker mot mig själv, tänka snällt, agera snällt och framför allt fokusera på att - Hur det än känns så lever jag i min ”Bara Underbara Kropp”.
Kram Charlotte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar