fredag 29 oktober 2010

Göranden och varanden i november.

Jag är definitivt på väg mot mitt hälsonörds experiment !
Gårdagen ägnade jag åt att skriva en lång lista. Där satte jag upp allt som jag tycker borde få plats under min hälsonördsmånad november. När jag granskar listan ser jag att där finns, såklart, aktiviteter och göranden, så som ” simma” och ”boka promenader med vänner jag sällan hinner träffa”. Men där finns också många varanden, så som ”stanna upp i nuet och se mina barn” eller ”hitta nya viloplatser i mitt hem” eller ”sitta på en stubbe i skogen när det regnar”.
Det glädjer mig att jag valt både göranden och varanden. Jag tror inte på ett liv där jag ständigt måste prestera. Hälsa för mig handlar lika mycket om förmågan (eller utmaningen)att bara vara.
Det är spännande hur livet ofta ger oss det vi behöver just när vi behöver det. Nästa vecka börjar jag ett ettårigt program i ”Framgångsrikt feminint företagande”.
Programmet riktar sig till kvinnliga entreprenörer och har fokus på ekologiskt hållbart företagande. För mig kommer programmet till största del handla om hur jag kan använda den ekologiska tanken i mitt eget entreprenörskap. Inte i mina företag, utan i mig själv, i mitt förhållningssätt. Jag har börjat tänka i termer av ekologiskt entreprenörskap. Hoppas ingen lägger beslag på termen, för detta vill jag så småningom skriva en bok om. Jag vill växa som entreprenör på ett sätt där jag kan vara i fas med jorden. Låter det flummigt? Nej, det är det inte alls. Det är bara det naturligaste man kan göra. Jag lovar att återkomma till ämnet och utveckla det mer.
Med detta som grund kommer jag inleda hälsonördsmånaden, på måndag, lugnt och stilla. Skog, hav, yoga och meditation. Söka fokus för det som jag vill skall ske och bli möjligt i mitt liv.
Å vad jag ser fram emot detta!
Kram Charlotte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar