måndag 24 januari 2011

Bara underbar. Bara.

Det är ett djuplodat beslut, att jag aldrig skall acceptera någon annan syn på min kropp, än att den är "bara underbar". Det spelar ingen roll hur överviktig, misskött, trött eller stressad den är. Jag skall älska den, jag skall älska mig, villkorslöst.
Det fanns en tid då jag slog hårt på mig själv. Jag missbrukade både substanser och destruktiva affirmationer. Jag behandlade mig själv som skit. Den tiden är förhoppningsvis förbi.
Idag vaknade jag genomförkyld. Jag gav min kind en mjuk smekning och sa " Hej kroppen! Jag känner att du mår dåligt. Jag skall ta hand om dig i dag".
Idag finns bara kärlek och skönhet. Dagen i dag blir en vilodag, en "jag ska läka-dag".
Kram !

2 kommentarer:

  1. Underbart! Härligt att du delar detta jag känner igen mig och påminns om vad jag behöver göra!
    Sann inspiration!
    Kram och ta hand om dig!

    SvaraRadera
  2. Whooov..underbart....Kroppen är magi...och dess funktioner är andlighet på den högsta nivån---

    SvaraRadera