lördag 22 januari 2011

Jag vill ändra inställning, lyssna.

Jag går ett ettårigt program för kvinnliga entreprenörer, Framgångsrikt femenint företagande, http://www.feminint-foretagande.se/. I fredags hade vi besök av två fantastiska kvinnor från företaget Temple of spirited living http://www.temple.ma Dessa två tjejer delade med sig av sin livsstil på ett sätt som skakade om mig i grunden. De lever med andligheten så centralt i sina liv att den utgör grogrund för allt. Varje delmoment, oavsett om det är kreativt skapande eller bokföring, ramas in av andlighetens yttersta uttryck, skönhet, dans, magi och ritualer.
Jag inser plötsligen hur jag sliter i mitt liv. Jag sliter och sliter. Jag försöker forcera livet. Stånga mig fram. Använda våld för att få till en förändring.
Men det är inte vägen.
Nu vill jag istället böja mig ödmjukt, som en blomma för vinden, och be.
Så jag startade dagen med att känna innåt. Min andning är begränsad. (Inte så konstigt efter år av stress). Mediterade en stund och kände sen att kroppen ville göra katt/ko och kobran. Klart den vill. Klart den vill yoga. Klart den vill andas. Klart den vill sträcka ut. Nu behöver jag lyssna.

3 kommentarer:

  1. Vacker, vacker, vacker inifrån och ut - är Du!

    SvaraRadera
  2. Wow! Så härligt Charlotte! Tack för att du delar din resa så fint. Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag blir rörd och inspirerad av det du skriver och din vackra blogg!
    Kramis Jessica

    SvaraRadera