onsdag 26 januari 2011

En helig tehylla!

I vårt kök finns en hylla som egentligen aldrig kommit till användning på rätt sätt. Den tenderar att samla skräp och bara vara ful i största allmänhet. Sen mitt nya liv började i fredags :) ser jag på mitt hem med nya ögon. Tänker att köket är i allra högsta grad en helig plats, det är ju där vi tillreder all mat som skall ge liv och andlighet åt våra kroppar.
Lyckligtvis har jag en underbar man med ett mycket öppet sinne. Så när jag tog upp frågan om skräphyllan med honom kom han med förslaget att vi skulle göra en tehylla av den. Då la jag till "helig" tehylla. Sagt och gjort. Gamla burkar med tråkmysli, som ändå aldrig äts, åkte bort. Likaså diverse pennor, skrot och sytrådsrullar. Istället inreddes hyllan vackert med rena glasburkar fulla av gott ekologiskt te i olika smaker. Maken som verkligen gillar stenar och deras kraft, placerade ut en stor ametist, en kristall och sist men inte minst elefantguden Ganesha. Å det blev så fint! Nu har vi vårat lilla tealtare som skall påminna oss om vilket fokus vi vill ha i vårat kök. Vi har bjudit in heligheten, och nu finns den där!
Jag myser! Mitt nya fokus är så rätt för mig. Jag skall söka hälsan via andligheten, inte via stress.
Kram !

1 kommentar:

  1. Underbart! kan du inte lägga upp ett kort på din tehylla? Jag blir så nyfiken!
    Kram

    SvaraRadera