tisdag 10 augusti 2010

Ny målsättning

Jag ser sakta men säkert hur läget stabiliserar sig. Den nya mathållningen börjar ge mig lugn och ro. Suget minskar för varje dag som går. Matflytet, att göra ett bra val i taget, blir mer och mer en realitet. Jag motionerar nästan dagligen och i morse tyckte jag att byxorna kändes lite större i midjan. Jag är på rätt väg!
Har bestämt en målsättning. Jag kommer springa vårruset i Maj, 5 km löpning skall jag klara. Idag klarar jag knappt några meter... Min strategi är att fortsätta promenera varje dag, så att jag hinner minska i vikt och skaffa kondis och muskler. Jag börjar inte med löpningen förens tidigast i Mars. Det tror jag är en strategi som är realistisk och sund för min tunga kropp.
Å vad jag ser fram emot att nå mitt mål!
I coaching jobbar jag och mina klienter ofta med målfokusering.De bästa målen är de som ger sidovinster, precis som detta.För att nå mitt mål måste jag ju motionera.
När jag föreställer mig målbilden kan jag verkligen känna hur härligt det ska bli att springa över mållinjen i mina svettiga kläder och värkande ben... Jag vet redan nu hur enormt stolt över mig själv jag kommer vara.
En stor kram till er alla! Charlotte

2 kommentarer:

  1. Stråååååååååååååååååålande Charlotte! Åh vad du är bra:D!

    SvaraRadera
  2. Vilket energifyllt inlägg! Känner genast att jag fick ett leende på läpparna. Kram

    SvaraRadera