fredag 6 augusti 2010

Princesstårta, inte en diet för mig...

Onsdagen gick rakt åt pipsvängen. Var på kalas, kom dit på tom mage och hade inte tagit reda på vad som skulle serveras. Smörgåstårta och princesstårta stod på menyn, inte direkt en diet för mig .. Nåväl, nu är det gjort och jag drar lärdom av det. Nästa gång äter jag innan jag går på kalaset eller så tar jag reda på om det kommer finnas något som är lämpligt för mig att äta. Det är inte så dumt att äta något nyttigt innan, så kan man ta en liten bit smörgåstårta. Princesstårtan däremot.. har jag svårare att argumentera för.. :)
Kontentan av lärdomen är att jag måste ha en plan, en matplan. Det ”matflyt” som jag tidigare skrivit om kan bara börja fungera när det finns goda förutsättningar. Om jag inte planerar på ett sätt som ger mig goda förutsättningar att lyckas, så är jag ”rökt”, som man säger i Stockholm.
Veckan innehöll ändå vissa positiva händelser. Har kört träningsdagbok en vecka nu. Målet var 6 pass à 30 minuter. Tyvärr har det bara blivit 5 pass, men de har varit längre än 30 minuter, så när jag räknar samman all träning blev resultatet faktiskt helt ok! Det skall jag fokusera på.
Jag önskar er alla en underbar helg! Tack för att ni följer mig! Kram Charlotte

1 kommentar: