måndag 1 november 2010

Startskottet har gått !

Yes, nu är jag igång med mitt experiment "Hälsonörd för en månad". Det känns så kul och bra! Morgonen startade med ett underbart yogapass. Jag gjorde det extra mysigt för mig själv med tända ljus och mjuka fårskinnsfällar på det kalla golvet.
Har ätit bra och hälsosamt hela dagen. Det var ingen kamp, bara underbart.
Brukar vanligen göra avkok på citron och ingefära när jag vill rena kroppen. Men eftersom jag ammar nu är jag lite försiktig, så milt citronvatten fick bli dagens hälsodryck.
Hade gärna hunnit motionera mer, men det fick inte plats idag. Från och med i morgon är jag ledig några dagar, det ger mig möjlighet att hälsonörda fullt ut :)
Skall straxt avsluta dag 1 med en varm dusch och underbar kroppspeeling ifrån Weleda. För visst är det de små sakerna, dofterna och stunderna som gör skillnad?
Å va bra jag mår i kväll!
Kram Charlotte

1 kommentar:

  1. Det låter hur skönt som helst, Charlotte!
    Fortsätt att sköta om dig, det är du värd.
    Hälsosam mat är dessutom kul att göra och gör gott i kroppen.
    Dofter och njutning är en stor del av processen.
    Lycka till!

    SvaraRadera