lördag 6 november 2010

Vecka 1 går mot sitt slut..

Den första hälsonördsveckan börjar närma sig sitt slut. I det stora hela är jag nöjd. Byxorna känns lite större än förra veckan och jag hoppas att vägningen på måndag blir en trevlig överraskning.
Sett ur ett hälsoperspektiv har jag lyckats bäst med att komma ner i varv. Dagarna har innefattat en hel del yoga, promenader och hälsosam kost. På en framgångsskala 0-10 tror jag veckan hamnar på en åtta. Hade gärna hunnit motionera mer. Men det är den här eviga jakten på tid, tid, tid..
I morse hade jag en andlig upplevelse i skogen. Efter en lång och ganska svettig promenad märkte jag att jag inte var där, i skogen. Klart jag var där, men jag kände mig inte där. Mentalt var jag redan i det som skulle hända efter promenaden. Så jag stannade. Stod tyst och landade en stund. Skogen var tyst och kall. Plötsligen såg jag hur fin den var, hur frisk luften kändes, hur vackert frosten låg som ett täcke över mark en. Några korpar hördes på avstånd. Då landade jag. Allt blev så tydligt. Jag fick insupa skogen i ett ögonblick av total närvaro. En närvaro som liksom var helt krispig. Tänk vilket slöseri, att springa genom en skog, utan att uppleva den.

Kram Charlotte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar